Integriteit

Stichting Armoedefonds heeft als goed doel een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het Armoedefonds wil haar doelstellingen realiseren op een integere, respectvolle en transparante manier. We hechten waarde aan een veilige en prettige omgeving voor iedereen die werkzaam is voor het Armoedefonds, voor de organisaties die we steunen en voor de ervaringsdeskundigen die de stap zetten om hun verhaal te vertellen.

Daarom werken we als Erkend Goed Doel (CBF-erkenning) volgens onze gedragscode en de in de goededoelensector geldende richtlijnen.

Codes en richtlijnen

    • Erkenningsregeling van CBF (toezichthouder op goede doelen)
    • Beloningsregeling Directeuren van Goede Doelen van Commissie Normstelling
    • Richtlijn 650 van de Richtlijnen voor de Jaarverslaggeving
    • Handreiking Verantwoord Financieel Beheer van Goede Doelen Nederland
    • Gedragscode van de Dutch Dialogue Marketing Association

Richtlijnen voor salarissen en vergoedingen

De Raad van Toezicht houdt toezicht op het werk van de stichting. Zij benoemt en ontslaat de bestuurder en stelt de functiezwaarte en beloning vast. De aangestelde bestuurder wordt binnen de kaders van de beloningsregeling directeuren goede doelen beloond. De bestuurder is niet in loondienst. De medewerkers ontvangen een salaris dat passend is voor een organisatie als onze stichting en in de goede doelen sector.

Heeft u een klacht? 

Voor klachten over de dienstverlening, communicatie of activiteiten hebben wij een klachtenprocedure opgesteld. Deze is te vinden via de volgende link: Klachtenprocedure.

Voor meer informatie of vragen, kunt u contact opnemen met het Armoedefonds via info@armoedefonds.nl.

Volg Armoedefonds op social media